EST Reading course for university students
at USB, Caracas
11.2.08
Reminders ...
The departmental exam will be week 6, Friday February 22nd at 11:30 in room MEM317. Do not forget to bring your ID card in case something unexpected happens and a different professor comes that day ... one never knows so it is better to play around with Murphy´s Laws.
Your homework for this Wednesday is from page 32 to ... of the reading guide and the text is entitled "Clouds in the Greenhouse". A nice diagram that explains this effect can be found here.
5 comments:
Anonymous
said...
Con este diagrama se puede entender de forma mas facil el efecto invernadero, ya que en la lectura en ocasiones suele ser confuso cuando explican ciertas cosas. Ademas con el diagrama se observa de forma mas detallada todo el proceso y mejor que en la guia.
You are right, Jorge S., I too prefer to see a diagram and visualize information when I am reading. Sometimes if the diagram is not given, especially when I read the departmental exam, I try to draw it myself on the side of the page, if possible.
El texto y sobre todo las imagenes ayudan a facilitar la compresion del texto ademas que complementa la informacion de la guia. me gustaria agregar un dato curioso, en noviembre de 2004 se firmo el protocolo de kyoto que es un tratado que busca reducir las emisones de gases invernadero y los Estados Unidos firmaron dicho tratado aunque posteriormente se retiraron de el por obligarlo a reducir su consumo energetico.
Hi Sebastian, nice to see you here actively participating in the blog. Too bad, as you mentioned, that the US backed down from the Kyoto Protocol as the industrialized countries are the ones with the most volume of garbage, pollution and gas emissions which destroy the ozone layer abd cause the greenhouse effect. Was your high school thesis related to this topic? Well, thanks for sharing your thoughts on this ;-)
con este diagrama se puede entender mejor todo lo dle efecto invernadero, mas sin embargo en los examenes departamentales no tenemos diagramas para ilustrarnos el tema. por lo tanto no podemos hacer uso de la compresnionn visual. debemos tener es una mayor compresnsion lectora para los textos. Ricardo Djabayan
5 comments:
Con este diagrama se puede entender de forma mas facil el efecto invernadero, ya que en la lectura en ocasiones suele ser confuso cuando explican ciertas cosas. Ademas con el diagrama se observa de forma mas detallada todo el proceso y mejor que en la guia.
You are right, Jorge S., I too prefer to see a diagram and visualize information when I am reading. Sometimes if the diagram is not given, especially when I read the departmental exam, I try to draw it myself on the side of the page, if possible.
El texto y sobre todo las imagenes ayudan a facilitar la compresion del texto ademas que complementa la informacion de la guia. me gustaria agregar un dato curioso, en noviembre de 2004 se firmo el protocolo de kyoto que es un tratado que busca reducir las emisones de gases invernadero y los Estados Unidos firmaron dicho tratado aunque posteriormente se retiraron de el por obligarlo a reducir su consumo energetico.
Hi Sebastian, nice to see you here actively participating in the blog. Too bad, as you mentioned, that the US backed down from the Kyoto Protocol as the industrialized countries are the ones with the most volume of garbage, pollution and gas emissions which destroy the ozone layer abd cause the greenhouse effect. Was your high school thesis related to this topic? Well, thanks for sharing your thoughts on this ;-)
con este diagrama se puede entender mejor todo lo dle efecto invernadero, mas sin embargo en los examenes departamentales no tenemos diagramas para ilustrarnos el tema. por lo tanto no podemos hacer uso de la compresnionn visual. debemos tener es una mayor compresnsion lectora para los textos. Ricardo Djabayan
Post a Comment